Projekt To dáš!

LVK_3693.jpg

8. 12. 2017

Projekt To dáš! pomáhá znevýhodněným lidem na startu pracovní kariéry

Mladí lidé, kteří vyrůstali v dětském domově, nemají v porovnání s vrstevníky stejné podmínky pro start do nového života a pro vstup na trh práce. Těmto mladým lidem chybí vzory, zkušenosti, mívají problémy v komunikaci, často jsou pro ně různé standardní životní situace hůře řešitelné. Všechny tyto hendikepy se promítají i do hledání a udržení si nového zaměstnání, kde na ně čekají naprosto nové situace. V mnoha případech je velkou výzvou i samotný pohovor. Pomoci na startu jim má nový projekt To dáš!, který vznikl v rámci mezinárodní strategie Youth Empowered, kterou do České republiky ve spolupráci se strategickým partnerem, Nadací Terezy Maxové dětem, přináší společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko. Projekt To dáš! podporuje sebevědomí a sebehodnotu mladých znevýhodněných lidí pořádáním motivačních workshopů, zvyšováním potřebných znalostí a především funguje jako sociální personální agentura. Díky projektu To dáš! získávají znalosti, dovednosti, pomoc a také návod na to, jak uspět na pracovním trhu. 

Projekt byl v pilotní fázi zahájen  na konci léta 2017 a již má první výsledky. Cílovou skupinou, které se projekt týká, jsou nejen mladí lidé odcházející z dětských domovů, ale i ohrožené matky v azylových domech. Prozatím bylo v rámci projektu zorganizováno 36 pohovorů a bylo zprostředkováno 30 zaměstnání (brigády a HPP). Celkem bylo podpořeno 58 mladých lidí na jejich cestě k samostatnému životu.

Dětské domovy v ČR podporujeme již více než deset let a za tu dobu jsme jim dali přes 18 milionů korun. S Nadací Terezy Maxové jsme začali spolupracovat na charitativních bězích Teribear hýbe Prahou, protože si to přáli naši zaměstnanci. Projekt To dáš! je vyústěním této skvělé spolupráce,“ říká ředitel vnějších vztahů Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, Petr Jonák.

Vedle přímého financování je naší ambicí do projektu vtáhnout co nejvíce firem, například našich zákazníků i dodavatelů. Projekt bude úspěšný tím více, čím více společností bude ochotných znevýhodněné mladé lidi zaměstnat, nabídnout své experty jako mentory nebo nabídnout prostory pro workshopy, které chystáme. V příštím roce rovněž spustíme digitální platformu, kde lidé najdou užitečné informace, budou si moci ověřit svůj profil nebo se podívat na inspirativní videa. Zároveň chceme rozšířit naše vlastní řady o znevýhodněné zaměstnance,“ doplnil Jonák.

Projekt To dáš svým rozsahem vyžaduje erudici v řadě oblastí a přibírá proto postupně další partnery – například v oblasti HR nebo právní. Odborným partnerem projektu  pro metodiku a zároveň i poradcem pro řízení projektu je společnost Accenture. Společným cílem spolupráce je propojit všechny body, které jsou nezbytné při úspěšném hledání práce a udržení si místa. Právním partnerem poskytujícím bezplatné právní služby a související odborné konzultace je advokátní kancelář Bříza & Trubač.

O nadaci > Novinky > Projekt To dáš!

RENOMIA, a.s. Travelport - GalileoAccentureING
česká verzeenglish versionfacebooktwitter